סכנה: צעירים מפתים חרדים 'לברך' את המזל וגונבים את כספם

ארי וידר 1 Comment on סכנה: צעירים מפתים חרדים 'לברך' את המזל וגונבים את כספם
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אזור התחנה המרכזית החדשה בעיר תל אביב, ידוע כאזור שבו מתגוררים ושוהים נתינים זרים רבים, אולם הצעיר החרדי שעבר במקום לא היה יכול לחלום שיפסיד אלפי שקלים בדרך מוזרה אחרת.

צעיר חרדי תושב ירושלים בשנות השלושים לחייו הגיע היום לסידורים באזור התחנה המרכזית החדשה בדרום ת"א. במקום בתי מלאכה רבים ואזורי מסחר שוקקים.

כשעבר בתחנת המוניות הסמוכה לתחנה המרכזית החדשה, ברחוב סואן ושוקק בתל אביב, ניגש אליו צעיר חביב, וביקש מהחרדי ל'ברך' לו את מזלו יחד עם חבריו. הצעיר החרדי היסס, אך לאחר שהבין כי אין לכאורה כל סיכון בבקשה תמימה זו, הוא ניגש לצעיר ולחבריו. הם עמדו שם עם שולחן מתקפל ושלושה פקקים גדולים בהם הסתתר כדור קטן. הצעירים שיחקו בהימור על כסף. הצעיר החרדי, עמד שם נדהם, מה לו ולזה חשב, אבל הסקרנות הכריעה והוא בחן את מעשיהם.

אלפי שקלים החליפו ידיים בין השחקנים, ואז הציע אחד השחקנים לצעיר החרדי לשים 200 ש"ח על המשחק. הצעיר החרדי היסס, אך לא הסכים. לאחר שהבחין שוב ושוב שיש מנצחים הוא התפתה לשים 200 ש"ח. הוא הפסיד אותם, והמשיך להסתכל על המשחק. לאחר דקות ארוכות הבחין לחרדתו כי אלפי שקלים שנחו בכיסו נעלמו.

מיד הוא פנה לצעיר 'החביב' שביקש ממנו לפני דקות מספר 'לברך את מזלו' ושאל אותו איך כויסו מכיסו אלפי שקלים. הצעיר ענה לו כי אין לו מושג וכי אין כאן שום כייסים.

"אני מטבעי אדם זהיר מאד, אבל לאחר שאדם שנראה לך חביב כל כך ביקש פשוט שתגיע לברך אותו ואת חבריו אתה מתפתה, וכשאתה רואה איך אנשים מרוויחים אתה גם שם כסף, וכך יודעים היכן כספך ומכייסים אותך" משחזר לאתר 'קול חי' הצעיר את החוויה שעבר. "אני טיפש שהתפתיתי בכלל להסתכל לכיוונם, אבל אני פונה אליכם כדי שתפרסמו את הסיפור על מנת להזהיר אנשים לבל יתפתו לשום הצעה דומה".

משיחות שערכנו עם גורמים שונים מתברר כי התופעה ידועה. "זו שיטה ידועה, ראשית להרוויח כסף על אנשים תמימים שלא מבינים בזה כלום, וכך זו גם הזדמנות לכייס את הבן אדם כשהוא שקוע במעקב אחר המשחק" מספר לנו גורם המעורה בתחום המשפט הפלילי.

גם במשטרה מכירים היטב את השיטה: "בדרך כלל מי ש'משחק' במשחק נקראים 'קופים' והם למעשה שייכים לאותה רשת נוכלים, וכך הם מצליחים להוכיח כביכול שיש מי שמרוויח במשחק, כשלמעשה הם שחקנים של מי שעורך את המשחק. הציבור החרדי אולי לא מכיר את השיטות הללו, ולכן חשוב שתהיה לו מודעות לכך ולא פחות חשוב להגיע להתלונן כשנתקלים בדבר כזה" אומר לאתר 'קול חי' גורם משטרתי בכיר.

הגורם מוסיף כי "המשטרה עורכת המון פעילויות באזור התחנה המרכזית החדשה כי הוא אזור מועד, ולכן חשוב שיגיעו להתלונן".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    יותר מסכן ששיחק בקוביה ונפסל לעדות, אא"כ יעשה תשובה.